Koledarska in meteorološka pomlad se je že pričela in v Vipavski dolini se to hitro vidi. Zima je minila v gradnji novih modelov in pripravi obstoječih na novo letalno sezono.

 

 

Kot vsako zimo se je tudi preko zadnje zgradilo nekaj novih jadralnih in motornih modelov. Modeli so različni in graditeljem všečni, kar je bistvo našega hobija kot takega.

Že vrsto let pričenjamo srečanja v Vipavi, prav iz razloga zgodnje pomladi. A v tej dolini je pogost obiskovalec burja, ki nam včasih zagode in je potrebno srečanje za kakšen dan prestavit, kot smo to morali storiti letošnje leto.

Domači modelarski klub MD Ventus skrbno ureja svoje modelarsko letališče z vso potrebno infrastrukturo. Ravno v tem času napeljujejo tekočo vodo in elektriko, kar bo omogočilo lažjo in kakovostnejšo organizacijo velikih modelarskih tekmovanj, ki se tu prirejajo. Letošnje leto, v mesecu juniju, gostijo mednarodno tekmo v disciplini F5J, v mesecu avgustu svetovno prvenstvo v kategoriji GPS - Triangle in za konec sezone še mednarodno tekmo v kategoriji F3J. Tekmovalci iz različnih držav se radi vračajo v Vipavo, saj vedo, da jih pričakajo gostoljubni domačini, odlično vreme in urejen ter organiziran prostor.

Preko tedna je bilo deževno, a konec tedna je kazalo na lepo vreme. Bali smo se burje. IN res je v petek pričela pihati burja in v soboto se je vreme izboljševalo, burja se je umirjala. Za nedeljo je vremenska napoved za jadralce napovedovala odlične pogoje za jadranje.

Jutro je bilo še sveže, kot je značilno za pomlad. Modelarji so se zbirali in tem za pogovor je bilo veliko. Lansko leto nam vreme ni bilo naklonjeno, vmes je bila še zima in kar nekaj časa se že nismo videli. Želja po letenju, jadranju in druženju je bila velika in iz teh razlogov se je zbralo preko 30 modelarjev s štirimi vlečnimi modeli in 33 jadralnimi modeli, mogoče kakšen več.

Prve lete je naredil Boris iz Ajdovščine z domačim "šleparjem" Žigom, ki se je s svojim modelom citabrije prvič udeležil našega srečanja in se izkazal kot odličen "šlep" pilot, kar smo zelo veseli. Žiga je med mlajšimi udeleženci, kar nas posebej veseli. Med novici je bil še Jure s svojim modelom DG 1000, ki je odličen model za pričetek aerozaprege. Ostali smo s prvimi leti tipali modele, vreme in predvsem sebe. Koliko občutka je še ostalo v prstih.

Dopoldan je postregel z zametki termike, ravno pravšnje za začetek sezone in ogrevanje naših prstov. Skušali smo to najbolje izkoristiti in s tem razlogom so vsi štirje "šleparji" imeli polne roke dela. Vsi štirje vlečni modeli so bili dovolj veliki in močni, da so popeljali v zrak prav vsak jadralni model, ne glede na težo in velikost. Ampak tudi oni imajo na nek način konkurenco, in sicer v jadralnih modelih z lastnim FES pogonom. V Vipavi so bili že štirje takšni modeli.

Zanimiv je ritem naših srečanj, ko se dopoldan do kosila modelarji zbirajo in več časa posvetijo svojim modelom in medsebojnem druženju, izmenjavi mnenj, izkušenj in znanj. Po kosilu pa se razvije letenje, kot se razvija ob tem času tudi termika. Na času je bila gneča na vzletu in pristanku in nekdo je dejal, da je kot v Frankfurtu, kjer se v vrsti čaka na vzlet in se v vrsti tudi pristaja. Gneča na tleh se prenese tudi v gnečo v zraku, predvsem, ko je termično aktivno. Zanimivo je opazovati modelarje, kako skušajo čim dalj ostati s svojim modelom v zraku in se na nek način pomerijo med seboj, kdo bo pri tem bolj spreten in uspešen.

Bolj kot se je bližalo pozno popoldan ali zgodnji večer manj je bilo letenja, a ostali so samo še najbolj vztrajni. Potrebno je bilo izkoristiti odlične pogoje, ki so se nudili. Pozno popolne se je pojavila "ciroza" visoka stratusna oblačnost, ki skoraj v celoti pokrije sonce, a hkrati zadrži nakopičeno dnevno toploto in se le ta spremeni v termiko. Ti pogoji so omogočili letenje do teme ob odlični vidljivosti tudi na višini 900 m. Bolj se je bližal večer bolj se je bilo potrebno potruditi. S skupnimi močmi in z novo taktiko v "strelce" se je termika našla in omogočila vsem nam podaljšanje leta.

Organizator in vsi udeleženci smo bili po končanem dnevu zelo zadovoljni. Vipava se razvija v pravo modelarsko središče z vso potrebno infrastrukturo in možnostjo letenja preko celotnega leta. Seveda je zato potreben pozitiven odnos, ki preseže tudi kakšnega negativnega in organizatorju zaželimo čimveč pozitivizma in uspehov v nadaljnjem delu.