Vsakdo, ki si je kdaj na jadralnem letalu in drugje zaželel uvlačljivo podvozje se je prej ali slej srečal z vprašanjem, kakšno izvedbo pantov naj uporabi.

Spodaj opisana možnost nam nudi sledeče prednosti:

  • Najlahkotnejše odpiranje in zapiranje vratc in posledično najmanjši možen hod , ki je potreben za zapiranje (10mm)
  • Kolo ne zadane vratc ob odpiranju in zapiranju, zaradi majhne ročice odpiranja na vratcih
  • Najožjo možno odprtino na trupu za določen mehanizem
  • Najenostavnejša nastavitev pantov na skupno vrtiščno os
  • Mehanizem ne zadane v pante in ga lahko postavite povsem do spodnjega dela trupa
  • Kolo gleda iz trupa na največji možni višini kar zagotavlja velik začetni kot na poletanju, ko je repno kolo še na tleh

Na trup najprej zarišemo odprtino za vratca in pante. Priporočam svinčnik, ker alkoholni flomaster lahko kasneje ob barvanju “tolče” čez barvo. Priporočam, da izrežete z olfa nožem. Večkrat podrgnete s konico ob ravnilu po zarisani črti. Po treh poskusih boste že skozi. Nato robove vratc pobrusite in poravnate. Prav tako robove luknje na trupu. Le toliko kot je potrebno, da je rob raven.

Prednost olfa noža je v tem, da so končne špranje med vratci med seboj in trupom za polovico manjše, kot če bi se rezanja lotili s proxonom in diamantnim kolutom za rezanje.

Nato zarežite še odprtino za pante. To lahko naredite s brusnim kolutom.

Na lepilni trak nalepite vratca in jih prilepite nazaj na trup z ustreznimi razmaki, kot je razvidno na sliki.

Oblepite območje pantov na trupu in vratca z aluminijastim samolepilnim trakom.

Nato pante nataknete na 1,5 mm kovinsko šipko in od zunaj poskusite, kako se pant prilega v odprtino na trupu. Pomembno je, da se pant ne zadeva in zagozdi med trup in vratca. Ko boste poskusili boste videli zakaj gre.

Nato pante iz notranje strani trupa vstavimo v izdelane odprtine in jih zalepimo z gostim sekundnim lepilom ali 2 min epoxi lepilom. Pri tem pazimo, da nam lepilo ne steče med pante ali vratca.

Kot vidimo na sliki, nato od zunaj pobrusimo pant, ki gleda iz trupa. Pri tem nam pomaga alu trak, da ne poškodujemo trupa. Po brušenju alu trak odstranimo. Tako je trup pripravljen za barvanje.

Iz notranje strani nato iz 0,5 mm vitroplasta prečno nalepimo na sprednji in zadnji rob trupa 3 mm ležišče in obenem omejevalo, da se vratca zapirajo samo do trupa, kot se vidi na sliki spodaj.

Nazadnje s pomočjo 0,8 mm jeklene šipke naredimo majhen “S” in ga zataknemo v 1 mm luknjico na pantu.

Na drugo stran “S”-a pa nataknemo elastiko, ki zapira vratca.

Ta sistem se je izkazal, kot zelo dober in edini primerno funkcionalen ter hitro izvedljiv.


Sestavil: Toni Bitenc, februar 2011